Om jullie een beter beeld te geven van waar deze site voor staat, wilde ik eerst een soort basisprincipes geven, in combinatie met mijn persoonlijke doelen. Daarmee wil ik vooral benadrukken dat dit voor iedereen anders is en dat je vooral eerst moet experimenteren voor je kan besluiten wat het beste bij jou past.
DE 10 GEBODEN VOOR EEN HAPPY LEVEN
1. De eerste is een inkoppertje, maar simpel toe te passen. Vervang frisdrank door water, chocola door fruit en zo valt er voor bijna alles wat te verzinnen. Probeer voldoende water te drinken, eet 2 stuks fruit en 2 maal vis in de week. Daarnaast is het een goed idee om als je vlees een dagje kan overslaan dat vooral te doen! Niet per se goed voor jou, maar wel voor onze planeet en dat telt ook.
2. Probeer de auto en de bus te laten voor wat het is en fiets en loop zo veel mogelijk! Beter voor het milieu en dus ook voor jou.
3. Probeer bewegen niet als een straf te zien, maar als een manier van ontspanning en een soort cadeautje dat jij kán bewegen! Doe iets wat je leuk vindt, voor de één werkt cardio, krachttraining en hardlopen en voor de ander yoga, ballet en hoelahoepen. Misschien een teamsport of simpel wandelen? Zolang je het maar voor jou doet is het al prima.
4. Neem rust. 8 uur slaap is een must, maar even zitten met een kopje thee moet ook kunnen. We zien het leven vaak als een grote rollercoaster waar we van de ene looping naar de andere worden geslingerd, maar het is heus niet erg om een keer een ritje over te slaan en te kijken naar de anderen.
5. Maar ontspanning kun je ook uit inspanning halen! Door een middag er op uit te trekken, of te werken aan een hobby die je al zo lang liet liggen kun je je ook helemaal ontspannen voelen.
6. Het is vanzelfsprekend dat een stralend uiterlijk van binnen begint, maar de buitenkant kun je een handje helpen. Ik draag zelf niet veel make-up omdat ik eigenlijk gewoon te lui ben om daar elke dag tijd aan te besteden, maar wat ik wel probeer is om elke dag mijn huid te reinigen, lief te zijn voor haar en huid, af en toe een uitgebreide douche te nemen en me helemaal in te smeren met een lekkere body butter.
7. Het is niet erg om tijd alleen door te brengen, dat is juist heel goed, maar vergeet niet tijd door te brengen met familie en vrienden. Doe spontaan iets aardigs, help met koken of neem een stukje taart mee. Hulp en aandacht worden altijd fijn gevonden en het is natuurlijk goed voor je karma ;)
8. Mediteren klinkt misschien voor velen te zweverig en mensen staan graag met beide benen op de grond. Maar soms is het goed om dat gevoel te laten gaan en vanuit de lucht je leven te bekijken, het is ontzettend fijn en je zet heel makkelijk de dingen op een rijtje.
9. Het is oké om soms niet oké te zijn. Maar mocht dat gebeuren kun je niet voor eeuwig in je bed blijven liggen, maak een lijstje met alle dingen die jou blij maken en probeer er een aantal van te doen om je op te vrolijken. Je zult zien dat het al snel iets beter gaat.
10. Hou het niet bij dromen. Dit was mijn droom, mensen inspireren om een beetje blijer te zijn met wat ze al hebben, daarnaast heb ik nog honderden dromen, maar daar heb ik iets meer geld voor nodig ;) Heb jij altijd een knagende droom gehad? Dan denk ik dat er geen beter tijdstip is dan om nu te beginnen met die droom waar te maken, wat heb je te verliezen? Fouten mogen gemaakt worden, maar zonder fouten zul je ook nooit iets bereiken, kom je geen steek vooruit. Dus laat dat eeuwige twijfelen achter je en begin nu.


Geen opmerkingen:
Een reactie posten